سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1تستر pH خاک HI-981030 (تستر پي اچ جامداد هانا)306004160492000000192000000
بستن

یووی متر چيست و چه كاربردي دارد ؟


مقدمه:

یووی لایت متر یا UV متر جهت اندازه گیری اشعه فرابنفش نور به کار می رود. یووی لایت متر اغلب به عنوان رادیومتر، اپتومتر یا نورسنج شناخته می شود. یووی لایت متر ابزاری است که قادر به اندازه گیری توان نور در طیف الکترومغناطیسی خاصی به نام طول موج است.


یووی لایت متر مدل LUTRON UVC-254

مشخصات فنی یووی لایت متر:

با استفاده از یووی لایت متر می توان اشعه فرابنفش را در سه باند UVA، UVBو UVC اندازه گیری نمود. توزیع تابش نور فرابنفش به سه بخش UVA، UVBو UVC که به ترتیب دارای طول موج 315 تا 400 نانومتر، 280 تا 315 نانومتر و 100 تا 280 نانومتر هستند. UVA شامل امواج بلند یا نور سیاه است که توسط لایه ازن جذب نمی شود. UVB شامل امواج با طول متوسط است که مقداری از آن توسط لایه ازن جذب نمی شود. UVC نیز شامل امواج با طول موج کوتاه هستند که تماما توسط لایه ازن جذب می شوند.

نور فرابنفش (Ultra Violet) که به اختصار UV گفته می شود، موجی است که در گستره ی امواج الکترومغناطیسی می باشد و طول موج آن در محدوده 10 تا 400 نانومتر بوده و این طول موج کوتاه تر از طول موج نور مرئی بوده و از طول موج پرتو ایکس بلندتر است. بنابراین انرژی این نور از انرژی پرتو ایکس کمتر و از انرژی نور مرئی بیشتر است.


یووی لایت متر مدل LUTRON UV-340A

نور خورشید دارای اشعه UV است که این اشعه UV شامل 10 درصد از تمام امواج منتشر شده از سطح خورشید می باشد. در هنگام جوشکاری قوس الکتریکی هم این اشعه تولید و منتشر می شود و هم چنین توسط لامپ سیاه و یا لامپ بخار جیوه هم می توان این اشعه را تولید کرد. از این نور فرابنفش می توان برای کاربردهایی نظیر ضدعفونی کردن آب و مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و صنعتی و … استفاده کرد.

اشعه فرابنفش به 3 دسته UVA و UVB و UVC تقسیم می شود که طول موج های آنها به شرح زیر می باشد:


UVA: 315-400 nm

UVB: 280-315 nm

UVC: 100-280 nm



اسپكتروفتومتر دو پرتوئي مدل UV-M90

نور خورشید شامل تمامی این طول موج های فرابنفش می باشد، اما در حدود 95 درصد از اشعه فرابنفش که به سطح زمین می رسد از نوع UVA است و به طور تقریبی تمامی UVC و بخش عمده UVB توسط لایه ازن، دی اکسید کربن، اکسیژن و بخار آب موجود در اتمسفر جذب می شود و به زمین نمی رسد. البته در سال های اخیر ضخامت لایه ازن به دلیل آلودگی های صنعتی و وجود گازهای گلخانه ای کاهش یافته و به همین دلیل میزان بیشتری از UVB و UVC از جو زمین عبور می کند و به زمین می رسد.

به صورت کلی میزان کم اشعه فرابنفش مفید و لازم است، زیرا می تواند برخی از باکتری ها را نابود کند و همچنین باعث تبدیل برخی از مواد شیمیایی موجود در سطح پوست به ویتامین D می شود. اما مقدار زیاد آن برای سلامتی مضر است. زیرا تابش فرابنفش دارای انرژی کافی برای شکستن پیوندهای شیمیایی می باشد و فوتون های فرابنفش چون انرژی بسیار بالایی دارند می توانند باعث فرآیند یونیزاسیون شود که در این فرآیند الکترون ها از اتم ها جدا شده و این تُهی شدگی بر ویژگی های شیمیایی اتم ها تأثیر گذاشته و آنها را وادار به شکل گیری یا شکستن پیوند های شیمیایی می کند. این فرآیند برای پردازش شیمیایی مفید است، اما می تواند آسیب هایی را به مواد و بافت های زنده وارد کند. این آسیب برای ضد عفونی کردن سطوح مفید است ولی دارای خطراتی برای پوست و چشم ها به وجود می آورد. لذا تابش های پر انرژی UVB و UVC تهدیدی برای سلامتی هستند.

علاوه بر منابع ذکر شده برای تولید نور فرابنفش، منابعی دیگر نظیر دستگاه های مخصوص برنزه کردن پوست، نورهای نامرئی، لامپ های درمانی، لامپ های مخصوص میکروب کشی، چراغ های هالوژن، لامپ های بخار جیوه، لامپ های تخلیه پر شدت، لامپ های فلوئورسنت و لامپ های نئون و برخی نورهای لیزری هم وجود دارند. هم چنین یکی از متداول ترین راه های تولید نور فرابنفش، عبور دادن جریان الکتریکی از بخار جیوه یا گازهای دیگر است.

لازم به ذكر است، که در لوله های فلوئورسنت تابش فرابنفش با طول موج 254 نانومتر یعنی در بازه ی UVC همراه با نور آبی تولید می شود و با عبور جریان الکتریکی از بخار جیوه نشر می یابد. این تابش فرابنفش نامرئی می باشد، اما انرژی بیشتری در مقایسه با نور مرئی ساطع شده دارد. انرژی حاصل از نور فرابنفش توسط روکش فلوئورسنت درون لامپ فلوئورسنت جذب می شود و سپس مجددا در قالب نور مرئی منتشر می گردد. لوله های مشابه اما بدون روکش فلوئورسنت می توانند باعث نشر نور فرابنفشى شوند که می تواند نقش موثری در ضد عفونی کردن سطوح ایفا کند. زیرا اثر یونیزه کننده تابش فرابنفش می تواند بسیاری از باکتری ها را از بین ببرد. در مقابل بعضی از مواد مانند گیاهان و مواد معدنی و قارچ ها و میکروب ها و مواد شیمیایی ارگانیک می توانند نور فرابنفش را جذب کنند. این عمل جذب باعث افزایش سطح انرژی الکترون های موجود در مواد شده و این الکترون ها می توانند با بازگشت به سطح انرژی پایین تر در یک سری مراحل جزئی، قسمتی از انرژی جذبی شان را به صورت نور مرئی ساطع کنند. بنابراین از این مواد که چنین خاصیتی را دارند می توان در جلیقه های نجات و تابلوها و سایر مکان هایی که مساله دیده شدن در آنها حائز اهمیت است استفاده کرد.


یو وی لایت متر UVA و UVC یرند لترون LUTRON YK-37UVSD


در ظهر یک روز آفتابی 95% اشعه تابشی UVA و 5% از نوع UVB است که کل UVC و بیشتر UVB توسط لایه ازن استراتوسفری جذب می شود. میزان انرژی اشعه بر حسب (J/m2) و میزان توان یا انرژی ساطع شده بر یک سطح مشخص در یک زمان معین بر حسب (W/m2) است که از آن تحت عناوین fluence، exposure dose وdose نیز نام برده می شود. درعمل اشعه گامـا و ایکـس کـه طـول مـوج کمتري دارند قــدرت نفــوذ بیشتر و اثــر میکــروبکشی شدیدتري از پرتو فرابنفش نشان می دهند، اما استفاده از آنهـا دشوار و خطرناك است. تفاوت اثر این امواج بـر حیات میکروب ها به طول موج و مقدار انـرژي اشـعه بسـتگی دارد. انرژي فوتون هایی که از منابع تابش تولید شده، به فرکانس تابش بستگی داشته و با رابطه زیر نشان داده میشود.

امروزه لامپ های قدرتمند UV کاربردهای فراوانی در ضدعفونی محیط و آب دارند که سیستم های تصفیه و ضدعفونی آب شهری، مزارع پرورش ماهی، فاضلاب و پساب، صنایع غذائی بخشی از آنها هستند. شرکت آرمان پژوه زاگرس بعنوان پیشرو با استفاده از آخرین تکنولوژی روز و لامپ های UV مدرن و با کیفیت و طول عمر زیاد در زمینه تصفیه آب، هوا و محیط با استفاده از انرژی پاک فعالیت و خدمت رسانی می نماید.

تاثیرات نور فرابنفش بر سلامتی چیست؟

اشعه فرابنفش برای چشم انسان نامرئی است. وجود اشعه فرابنفش در خورشید باعث آفتاب سوختگی می گردد و مواجهه طولانی مدت با آن می تواند موجب سرطان پوست گردد. از دیگر اثرات این اشعه می توان از تاثیراتی نام برد که بر چشم انسان می گذارد، بدین صورت که این اشعه باعث خشکی چشم و کاهش حس قرنیه می شود. گاهی سلول ها همراه با DNA جهش یافته، در اثر پرتو های خورشید که دارای پرتو فرابنفش می باشند، به سلول های مشکل دار تبدیل می شوند که این سلولها نمی میرند اما به عنوان سلول های سرطانی گسترش می یابند. دانشمندان می گویند نور فرابنفش باعث وارد آمدن آسیب های تصادفی در DNA می شود، به طوری که سلول ها توانایی اجتناب از مرگ را کسب می کنند که نتیجه کسب این توانایی سلول ها سرطان پوست خواهد بود. هرچه فردی تعداد دفعات بیشتری دچار آفتاب سوختگی شود، خطر ابتلا به سرطان پوست در آن فرد بیشتر می شود. به طوری که بر اساس اعلام بنیاد سرطان پوست، خطر ابتلا به مرگبارترین نوع سرطان پوست (موسوم به ملانوما) در افرادی که پنج بار یا بیشتر دچار آفتاب سوختگی شده اند، دو برابر می شود.


اسپكتروفتومتر تك پرتوئي مدل V-M5

اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات UV سنج را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.

كليدواژه:

نمايندگي محصولات UV سنج ،قيمت محصولات UV سنج ،خدمات پس ازفروش محصولات UV سنج ،مشخصات محصولات UV سنج ،محصولات جديدمحصولات UV سنج در ايران صنعت.


فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است


لينك خريد محصولات UV سنج در فروشگاه ايران صنعت

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/11/19     
تعداد مشاهده :573
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 69
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.